Motociclismo.it on tehnyt varsin komean videon heidän omasta Monzan testistä. Lisää videoita, mm. onboardia täältä. Monza ratana asettaa hieman erilaiset haasteet pyörillä verrattuna ns. normaaleihin ratoihin. Monzassa huippunopeus, kiihtyvyys ja balanssi jarrutuksissa on tärkeintä. Ei ole yllätys, että BMW on nopein. Sen sijaan Aprilia ja Ducati tulevat melkolailla tasoissa vaikka Ducatissa on enemmän tehoa. Aprilia on pakko repiä eroa jarrutuksissa, mutkissa ja ulostuloissa koska kierrosaika on parempi kuin Ducatilla vaikka huippunopeus on lähes sama. Toisaalta Monza ei varmasti ole kaikkein suotuisin paikka twinille.
MCN ja Motorcycle.com testasivat pelkän kärkikolmikon keskenään:
... there's no bad bike here...
Höhööö....Komeasti Honda CBR1000RR 2012 näyttää pesevän näitä eksoottisia kulkineita testeissä. Sinällään tilanne on erikoinen että Hondan "perusrakenne" on jo vuositolkulla vanha, pyörässä ei ole mitään luistonestoja yms (eABSää lukuunottamatta) ja silti pyörä on testeissä ylhäällä arvosteluasteikossa. Motorradin testissä taisi olla toisena, heti S1000RR Bembun jälkeen. Way to go!
VastaaPoista