Kölnin INTERMOT-messuilla julkaistaan uusi päivitys RSV4:seen. Visordownissa on jo pieni ensiraportti. Isoimpana uudistuksena on Boschin ABS-jarrujärjestelmä ja samalla etujarrut on samat Brembo M50:t kuin Panigalessa. Todennäköisesti täysin sama jarrupaketti kun Ducatissa. Satulan sivuosa on nyt punainen (satula näyttää täten lyhyemmältä) ja tankin muoto näyttää erilaiselta keskeltä tankkia. Hankala kuitenkin sanoa onko siinä muutakin eroa koska RSV4:n tankki on samalla pyöreä ja parista kohtaa kulmikas, jolloin se näyttää helposti erilaiselta eri kuvakulmasta ja korkeudelta. Isompi tankki ei olisi pahitteeksi RSV4:seen ja mikäli ABS-yksikkö olisi laitettu esimerkiksi satulan alle, veisi se tilaa tankilta, jolloin sitä on kompensoitu erilaisella tankin ulkomuodolla.
Odotellaan Aprilian virallista julkaistusta spekseineen...
Päivää myöhemmin tuli myös Aprilian virallinen tiedote. ABS-järjestelmä lisää painoa 2kg ja on säädettävä 3 eri asetuksen välillä ja ABS:n voi mysö kytkeä pois päältä. Jarrujärjestelmässä on yhdistelmätoiminto eli etujarrukahvan käyttö vaikuttaa myös takajarruun. Kuten aavistelin, ABS-yksikkö on tankin alla ja samalla tankin muotoa ja tilavuutta on muutettu, nyt tilavuus on 18,5 litraa entisen 17 sijaan. Mukava nähdä on tuo tilavuuslukema oikeasti tuo ilmoitettu, koska nykyisissä ei tuota 17 litraa saa mitenkään mahtumaan tankkiin. Kuitenkin ihan mukava lisä janoiselle V4-koneelle. Muitakin pikku muutoksia on. Huipputehoa on nostettu nelisen heppaa ollen täten 184hv. Lisäksi sivukatteissa ja tankissa on pientä uudelleenprofilointia paremman ajoasennon saavuttamiseksi, samalla myös istuinkorkeus on hieman matalampi. Kaikkiaan siis kevyt facelift.
päivitetty 3.10.2012
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti