tiistai 25. lokakuuta 2011

2012 Suzuki GSX-R1000



Suzuki on julkaissut tietoja uudesta kilo-Gixeristä. Kuten muidenkin Japanilaismerkkien tapaan, uusi malli on päivittänyt vain hieman edellisestä versiosta. Ulkonäöllisesti merkittävin seikka lienee tuplaputkien hylkääminen ja nyt tilalla on perinteinen pakoputkisto, jossa äänenvaimennin on pyörän oikealla puolella. Muuten pyörä on ulkoisesti hyvin paljon viime vuoden mallin näköinen.

Muutokset:
- 5hv lisää huipputehoa. Myös keskialueen tehoa on parannettu
- 8% pienempi polttoaineen kulutus
- Brembon jarrut (monobloc)
- 2kg pienempi märkäpaino

Eli suurempia muutoksia tai elektroniikkaleluja ei ole tulossa. Suzukin mukaan paljon yksityiskohtia on hiottu mm. moottorissa ja moottorinohjauksessa. Pyörässä on edelleen samat kolme eri tehokarttaa. Alusta on sama kuin viime mallissa.

Harmillisesti siis Suzukikaan ei päivittänyt huippumalliaan kovinkaan paljon. Speksien valossa pyörä on mennyt eteenpäin, mutta toisaalta siinä on yhä paljon perinteisiä ratkaisuja. Esimerkiksi takarenkaana on yhä 190/50-17 ja äänenvaimennin on kuin ensimmäisestä GSX-R1000:sta. Nuo onkin helppo muokata itse paremmaksi, joten tuskin ostopäätös on noista kiinni. Minusta kovin uudistus on Brembon monobloc-jarrut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti