Ashalt & Rubber uutisoi, että Triumph päivittää supersporttiaan ensi vuodeksi. Uusi versio julkaistiin parasta aikaa käynnissä olevilla EICMA messuilla Milanossa. Merkittävin muutos ulkonäöllisesti on pakoputkiston siirto koneen alle ja sivulle. Varmasti saadaan parannettua massakeskipistettä tällä ratkaisulla, eikä putkistokaan pääse enää lämmittämään penkkiä. Etuvalot on uudet ja minulle keulasta tuli ainakin mieleen hieman Triumph Tiger.
Teknisellä puolella on uudistuksia paljonkin. Tehot kasvaa parilla hepalla ollen 126hv ja painoa pois parisen kiloa. Uusi runko, uusi moottori, uudet katteet, absit... Moottorin punaraja 14 400rpm. Korotettu kierrosraja, isompi poraus ja uudet venttiilit (mahdollisesti isommat) kielii enemmän kierroskonemaisesta moottorinluonteesta. Daytonasta tulee myyntiin perusmalli ja varustellumpi R-malli, jossa on kuvien perusteella Öhlinsin NIX30 keula ja TTX36 takaiskari, Brembon monoblocit, sekä shifteri. Perusmallissa on KYB:n alusta ja Nissinin jarrut. Molemmissa vakiorengastuksena Pirelli Supercorsat ja upeat 5-puolaiset vanteet.
Ihan nätti paketti ja minusta uudistuspuolella keskitytty oikeisiin asioihin. Hieman painoa pois ja vähän lisätehoa tyydyttää speksienlukijoita. Elektroniikkaakin on mukana vain ne parhaimmat tämän kokoluokan pyöriin, eli absit ja shifteri. Absit hyvä turvallisuustekijä ja racemoodissa sallii mm. takarenkaan liukimisen kovissa jarrutuksissa. Shifteri on niin kätevä, että saisi olla jo vakiokamaa kaikissa sporttipyörissä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti