Toinen mielenkiintoinen piirre on kasvanut kuutiotilavuus. 636 is back, kuten Vihreän sivuilla mainostetaan. Tämä tarkoittaa sitä, että uutta Ninjaa ei ensi kaudella nähdä Supersport-lähdöissä, koska säännöt sallivat ainoastaan 600-kuutioiset nelisylinteriset moottorit. Joko Kawasaki-tallit ajavat vanhalla kalustolla, tai sitten Heavy Industries tuo jonkin 600cc luokituspyörän (tyyliin huippuspeksattu kisareplica, namnam). Tuota tuskin tapahtuu, mutta mielelläni olisin väärässä. Katupyöriinhän tuo on ihan fiksu kikka. Saadaan pikkaisen paremmalta näyttävät teho- ja vääntölukemat lehtitesteihin ja pientä markkinointieroa muihin. 131hv huipputehoa on luokan parasta MV Agusta F3:sen kanssa. Vakuutuksiin tai muihin käyttökustannuksiin tuolla ei ole merkitystä, joten 636 on yhä kuussatanen arkielämässä.
Muut silmille hyppäävät seikat on mielestäni turhat tehokartat, laittaisivat mielummin shifterin varustelistalle. ABS on ihan hyvä turvavaruste. Showan big piston-keula on nyt tässäkin toispuolinen, menovaimennus toisessa haarukassa ja paluuvaimennus toisessa.
Loppuun hieno promovideo Man-saarelta, kuskina katuratamies James Hillier:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti