maanantai 7. marraskuuta 2011

MV Agusta-uutuuksia kaudelle 2012



MV Agusta on lopulta julkaissut tiedot uudesta supersportistaan. Huipputeho 128hv uupuu hieman tehtaan kunnianhimoisista lukemista, joita aiemmin promottiin julkisuudessa. Silti lukemat ovat luokassaan kärkipäätä. Pyörän suurin uudistus 600-luokkaan on tuhti elektroniikkapaketti. Monet tehtaathan ovat vähätelleet elektroniikan tarvetta näissä pyörissä, koska huipputehoa ei ole niin paljoa ja elektroniikka nostaa hintaa. Kuitenkin maailmalla 600-luokka on tietyllä tapaa entry level-luokka, mutta samalla suosittu kaikenikäisten motoristien keskuudessa. Suomessahan näitä dissataan starttimoottoreiksi ja kaikilla pitää olla vähintään se turbobusa. Nojoo. F3:ssa on luistonesto, antwheelie, launch control, vaihdettavat tehokartat, shifteri... joihin on totuttu vasta viime vuosina aivan kärkipään superbikeissa. Mielenkiintoinen tekninen yksityiskohta on myös "väärinpäin" pyörivä kampiakseli. Tunnetuksi tuon on tehnyt lähinnä Yamaha MotoGP-luokassa M1-pyörällään.

Tarkemmat tiedot ja kuvat valmistajan sivuilta.



F3:sen vanavedessä tulee myös uusi pikku-Brutale, eli Brutale 675:


Sama moottori kuin F3:sessa, ja sitä myöten myös samat elektroniikat. Kuitenkin moottorista on tehty hieman käyttäjäystävällisempi ja huipputeho on kärsinyt paremman ala- ja keskikierrostehon kustannuksella. Varmasti kova suosikki parhaaksi pyöräksi segmentissään. Lisäksi hinta tuntuu aika hyvältä: Italiassa 8990€ ja Briteissä £7990. Siihen sitten suomilisät ja -verot päälle. Huokaus.



Muihin malleihin tulee pientä päivitystä. Brutale 1090RR saa lisätehoa, LEDejä valoihin ja vilkkuihin sekä uutta väriä. F4 on nyt F4R ja lisäksi F4RR on saatavilla. R:ssä on sama Corsacorta-moottori, joka debytoi aiemmin tänä vuonna F4RR:ssä. Joskin hieman on huipputehoa pudotettu. Ulkomuoto on yhä sama kuin 2010-julkaistussa F4-mallissa. Onneksi saatavilla on jälleen musta-valkoinen väritys:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti