tag:blogger.com,1999:blog-8719170651841127982.post5765220517566098183..comments2022-03-26T16:52:35.805+02:00Comments on Tuppi Nurin: Projekti-ideoitaJuhahttp://www.blogger.com/profile/03457843825704670171noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-8719170651841127982.post-9268551969095980482013-05-15T16:25:43.201+03:002013-05-15T16:25:43.201+03:00Minulla ei ole oman käden tietoa tuosta, mutta per...Minulla ei ole oman käden tietoa tuosta, mutta periaatteessahan se on tehtävissä esimerkiksi lasikuituisista kisakatteista, joita on helppo muokata kiinnikkeiden osalta, pystyy lyhentämään/pidentämään kattteen osia siististi jne.<br /><br />Itse ainakin miettisin seuraavia käytännön juttuja:<br />- tuleeko jäähdytysaukot oikeille paikoille? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pienetkin erot vaikuttavat paljon jäähdytysilman kulkuun ja siten jäähdytyksen tehoon.<br />- miten on tilaa pakoputkistolle moottorin alla ja takarenkaan edessä johon kate loppuu, lämpösuojat putkiston lähellä?<br />- takarunko, äänenvaimentimet ja takakate?<br />- valojen kiinnitys (etuhäkkiin vai katteisiin)?<br />- yleinen istuvuus katepaneelien kesken ja mm. tankin kanssa sekä tulisiko tankki 1098:sta vai vanhemmasta pyörästä?<br />- pikkujutut kuten rekisteriteline, taka- ja etuvilkut (peileihin vai katteisiin kuten vanhoissa oli), näiden johdotus tms. pikkuseikat.<br /><br />Varmasti vanhat katteet saa jollain tavalla sopimaan, en sitten tiedä olisiko se helpompaa jos ottaa enemmän muitakin osia mukaan, kuten etu- ja takarungot. Luulisin, että vanhojen mallien apurungoilla olisi vähän helpompaa sihdata katteet, valot ja mm. äänenvaimentajat paikoilleen. Helposti voi ns. lähteä käsistä ja sitten menee enemmän osaa vaihtoon.<br /><br />Mutta ihan mukava projekti noinkin päin esim. jos tulee kaatovaurioita alkuperäisiin osiin. Saisi hienosti klassisen ulkonäön modernilla tekniikalla.Juhahttps://www.blogger.com/profile/03457843825704670171noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8719170651841127982.post-90199516921466005002013-05-15T14:00:04.665+03:002013-05-15T14:00:04.665+03:00Olen itsekin miettinyt tuota 748/916/xx --> 109...Olen itsekin miettinyt tuota 748/916/xx --> 1098 juttua joskus..<br /><br />Mutta, kuinka vaikeaa olisi tehdä se toisinpäin? (kustannuksista ei nyt puhuta, ne on aina kovat)<br /><br />Eli 1098/1198 pyörään 748/916 ulkomuoto? muovit, valot jne. Ei sen tarvi yks-yhteen olla, mutta perus jutut. jättäisin jopa takahaarukan 1098 malliseksi.<br /><br />markoAnonymousnoreply@blogger.com